Mässan Warsaw Home 2024 ligger bakom oss, där UMMO Lighting visade upp sina premiärkollektioner. I vår monter presenterade vi kompletta nyheter och flera bästsäljande modeller i ett uppfräschat färgschema. Vad var det egentligen som hände under de intensiva dagarna på årets mässa? Läs vidare och ta del av vår rapport.

Premiär för sex kollektioner
Mässan var det perfekta tillfället att premiärvisa så många som sex nya UMMO-lampkollektioner. Var och en av dem tillför fräschör till varumärkets erbjudande. När det gäller design har vi helt gått ifrån det vi är mest kända för, dvs. lampskärmar i mjölkvitt glas och ett övervägande monokromatiskt färgschema. Vad satsar vi på idag? Definitivt mer variation! Både när det gäller former och färger.

Kollektionen Malumi kännetecknas av en minimalistisk, oval form och en integrerad LED-panel. En nyhet är den intensiva orangefärgen i designen, som vi använde för första gången i varumärkets historia.


Vägglamporna Riflo och Flumina-familjen är vår blinkning till räfflat glas. Dess obestridliga fördel är ljusets brytning. Caponio-kollektionen överraskade med en långsträckt rund skärm som delades av en enkel lampskärm. Armaturerna i denna serie visades i färgerna melon och duvblå, som hittills inte heller har förekommit i färgpaletten för UMMO Lighting.


Funsui-kollektionen, som består av en ljuskrona, vägglampa och bordslampa, är baserad på vanliga E14-lampor, men på ett helt annat sätt. I den här serien leker vi med fina metallbågar, som får en mycket elegant form erövrad av det marinblå färgschemat. Senkei-serien består av en tunn, långsträckt lampskärm i metall med en inbyggd LED-panel, vilket gör att den ser extremt modern ut.

Bästsäljande modeller i nya färger
Vi har beslutat att uppdatera några av UMMO Lighting bästsäljare. Kollektionerna Rokke, Supuru och Plaat har fått helt nya färgversioner. Rokke-kollektionen visades i vår monter i hela sex varianter - marinblå, rosa, blå, oliv, gul och röd.

Vi presenterade de tvåfärgade vägglamporna Supuru - totalt 6 färger i 14 olika kombinationer. Pendellamporna Plaat presenterades å andra sidan i två färger - oliv och mörkblå.

Vår satsning på färg möttes av ett entusiastiskt mottagande. Besökarna i Ummos belysningszon var ivriga att ta bilder av väggarna med de färgade lamporna och hade till och med fotosessioner mot deras bakgrunder.

Nya nyheter och välkända kollektioner
I vår monter kunde besökarna se de nyligen introducerade kollektionerna Yottsu och Jingu samt modellen Rokke Stone - en stenvariant av den populära vägglampan Hit. Dessa förslag gav redan en försmak av hur UMMO:s belysningsportfölj utvecklas.


I montern visades också de välkända och mycket omtyckta kollektionerna Torni och Sallo. En vägg var tillägnad Epli Mini-serien med vattentäta lampor. Vi utvecklar kontinuerligt vårt IP44-belysningssortiment, som är mycket populärt bland våra kunder.

Om montern
Det som definitivt lockade flest besökare till belysningspaviljongen och till vår monter var färgerna! Årets varumärkesområde var fullt av färg tack vare lamporna och det blå och rosa monterarrangemanget. Vi fick upprepade gånger höra att vår monter var den vackraste på hela mässan, inte bara bland belysningsutställarna. Detta visade oss att flera veckors hårt arbete hade gett resultat.

Vi tog också hand om reklammaterialet. Kataloger, flygblad, provbitar och tygkassar väntade på besökarna. Alla godbitar sålde snabbt slut. Bara under de två första dagarna delade vi ut så många som 1.000 flyers.

Nya kontakter
Vår närvaro på Warsaw Home 2024 gjorde det inte bara möjligt för oss att presentera våra produkter utan också att bygga nya affärsrelationer. Vi delade ut flera hundra visitkort och etablerade kontakter med potentiella kunder och partners, varav många från utlandet.

Alla de som förknippade varumärket med det dämpade färgschemat reagerade mycket positivt på denna twist på erbjudandet. Lampor med integrerade LED-moduler, som Malumi, Yottsu och Senkei, fick också ett mycket bra mottagande. Under mässan sålde vi så många som 13 lampor från utställningen, vilket visade oss att de nya kollektionerna föll mässdeltagarna i smaken.
Sammanfattning
Årets Warsaw Home Fair var ännu mer framgångsrik för oss än de tidigare. Vår färgglada monter var mycket populär och våra nya produkter stal många hjärtan. Vi hade många inspirerande samtal och fick nya kontakter. Allt som återstår för oss att säga är: vi ses nästa år!

Cookies